Lustrum

50 jaar S.V. Virgo

De geschiedenis van S.V. Virgo begon in 1948, onder de naam S.V. Virtus, zo werd de studentenvereniging van HTS “Sint Vergilius” opgericht. De vereniging is begin jaren ’70 failliet gegaan, waarna in 1974 “ S.V. Virgo” werd opgericht. Dit maakt de vereniging dit jaar alweer 50 jaar en deze is nog steeds erg verbonden met de HTS, tegenwoordig beter bekend als Avans Hogeschool Breda.

Van de 50 jaar die de vereniging bestaat is er ruim 42 jaar een sociëteit gerund onder een van de schoolgebouwen op de locatie Lovensdijkstraat. Hier was er tijdens de schooluren ruimte voor gezelligheid onder het genot van een drankje (koffie, fris of een pilsje) en zijn er in de avonden menig feesten georganiseerd. In het jaar 2016 is de sociëteit verhuisd naar Bress Sportcenter op zo’n 15 minuten lopen van de hogeschool. Door de verhuizing is de band met de binnenstad (weer) opgepakt en worden een aantal van de grotere feesten, zoals 1000 Palm en Pre-Carnaval, tegenwoordig in de mooie kroegen die de stad te bieden heeft gegeven.

Naast de vele feesten en activiteiten organiseerde S.V. Virgo ook ieder jaar, sinds de oprichting, de introductieweek voor de studies aan de HTS en Analisten school. Door de jaren heen zijn dit academies geworden van de hogeschool welke tegenwoordig bekend staan als de Academie voor Technologie en Innovatie x (ATIx) en de Academie voor Life Sciences en Technologie (ALST). De organisatie voor dit introductiekamp is in het jaar 2017 overgenomen door organisatie Kamp BETA. Dit jaar is het dan zo ver, 50 jaar en dat betekent het 10e Lustrum!

Ook voor dit jaar is de Lustrum Commissie weer opgericht en zijn we met een actieve groep leden dit grote feest aan het organiseren. Of eigenlijk… feesten! Want een moment als dit moeten we groots vieren. Daarom vieren we graag met jullie op 1 Maart, de oprichtingsdatum, onze 50e verjaardag in de Avenue in Breda met een groots Gala vanaf 20.00 uur. Én op zaterdag 2 maart vieren we dit nog een keer overdag op zaterdag bij studio76 in Etten-Leur vanaf 15.00uur. Hier zijn twee zalen dus ruimte zat om ook voor kinderen wat leuks te organiseren zodat de Virgo ouders bij kunnen kletsen aan de bar. S'Avonds zal er eten worden verzorgd door de traiteur Rommens uit Bavel. Dit zal ongeveer €12,50 gaan kosten. Ben jij er ook bij?! Meld je dan snel aan via de RSVP in de link hieronder.

Houd de socials in de gaten voor meer informatie.