Wie zijn wij?

S.V. Virgo

S.V. Virgo is in de huidige vorm opgericht in 1974. Wat betekent dat Virgo in 2024 50 jaar bestaat. Bij Virgo zijn we de moeilijkste niet. Daarom is niets verplicht en hebben we geen sjaarsjaar of A-tijd. Wij staan samen voor de kerneigenschappen “vriendschap”, “gezelligheid” en “onvergetelijke herinneringen”. Eigenschappen die we veel terugzien bij onze leden en die we belangrijk vinden om vast te houden.

Geschiedenis

In 1948 werd studentenvereniging Virgo, toen nog onder de naam Virtus, opgericht en was verbonden aan HTS Sint Vergilius. Begin jaren 70 ging de vereniging helaas failliet, waarna in 1974 “Virgo” werd opgericht. S.V. Virgo bestaat dus in de huidige situatie al 50 jaar, wat ons een van de oudste studentenverenigingen van Breda maakt. Met ongeveer 250 leden behoren we ook tot de grootste studentenverenigingen in Breda en zijn we zelfs de grootste vereniging die verbonden is aan Avans Hogeschool.

Onze leden

Virgo is gebonden aan Avans Hogeschool Breda. Wat betekent dat er veel Avans-studenten bij Virgo zitten. Maar dat betekent niet dat je op Avans moet studeren om lid te mogen worden. Inmiddels worden er ook steeds meer studenten van BUas lid bij Virgo. En doe je een mbo-opleiding dan word je ook zeker niet buiten gesloten.

De sociëteit

Tot 2016 was onze sociëteit gevestigd in Avans zelf, maar vanwege omstandigheden hebben we verhuisd. Onze prachtige Soos is nu te vinden boven sportcentrum de BRESS. Op minder dan 5 minuten fietsen van Avans, biedt onze Soos de ideale plek om te studeren en te ontspannen.

Met onze gezellige 'huiskamer hoek' straalt de Soos een huiselijke sfeer uit, perfect om overdag samen met studiegenoten te werken. 's Avonds is het een geweldige plek om te blijven hangen, te ontspannen met een drankje en te genieten van het sociale leven. En als je even wilt ontstressen door te sporten, is dat ook heel eenvoudig: loop simpelweg de trap af en je staat in de BRESS.

Activiteiten

Elke dinsdagavond is er bij Virgo een ‘open borrel’, wil je dus een keertje langskomen zonder ergens aan vast te zitten? Kom dan gerust op een dinsdagavond langs. Daarnaast organiseert onze Activiteitencommissie één à twee keer in de maand een groot feest op donderdag. Deze feesten kunnen plaatsvinden in onze geliefde sociëteit of in één van de kroegen in het centrum van Breda. Per mail en sociale media houden we alle leden op de hoogte van feesten, borrels en andere activiteiten.